ERASMUS

Pisza o nas...

 Mówią o nas...


Artykuł w Nowinach Gliwickich.

  

 


Artykuły w prasie w Irlandii Północnej

 

 


Artykuł w gazecie Omagh Today

 

 


Wywiad z uczestnikami projektu w BBC. 


https://www.facebook.com/BBCNewsline/videos/320904465325268/

Międzynarodowe zawody samochodów elektrycznych Greenpower Finals 2018 w Rockingham w Anglii

 

BLUE TEAM W ROCKINGHAM

Nasza drużyna Blue Team w składzie : Emilia Burczy z klasy 8c, Piotr Hanulok, Bartłomiej Kurowski i Jakub Krysiński z klasy 8d brała udział w międzynarodowych zawodach samochodów elektrycznych Greenpower Finals 2018 w Rockingham w Anglii, w październiku 2018 roku. Razem z nami w kategorii F24 startowali koledzy z Irlandii Północnej i Hiszpanii, z którymi realizujemy projekt STEM w ramach Erasmus +. Wszystkie trzy drużyny ukończyły wyścig w swojej kategorii. Dla nas i zespołu z Hiszpanii był to pierwszy start w międzynarodowym wyścigu. Wyścigi Greenpower realizowane są z myślą o równych szansach. Startujące drużyny zobowiązane są do korzystania z tego samego silnika i akumulatorów. A celem wyścigu jest pokonanie jak największego dystansu w czasie jednej godziny. Przed przystąpieniem do rywalizacji każdy pojazd przechodzi przegląd zgodności z regulaminem, z którym można się zapoznać na stronie Fundacji Greenpower Polska. Ponadto, każdy pojazd musi być wyposażony w wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, hamulce, światło stopu, sygnał dźwiękowy oraz lusterka. Konstrukcja bolidu oraz jego wymiary muszą również odpowiadać wymaganiom regulaminowym. Przygotowanie więc naszego bolidu do wyścigu, udział w wyścigu tej klasy oraz pobyt w Anglii to było ogromne przeżycie i wyzwanie dla wszystkich uczestników projektu STEM

 

WYMIANY UCZNIOWSKIE


ERASMUS+ visit in Poland
RAPORT


Three schools that work together on building their own Greenpower electric cars (Goblin and F 24 cars) while incorporating literacy, numeracy and STEM subjects met together on their first exchange visit in Gliwice, Poland on January 9th – 16 th. There were 10 students, 3 teachers from the Sacred Heart College, Northern Ireland, 14 students, 2 teachers from Colegio Europeo Aristos, Spain and students and teachers from Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 6 im.Noblistów Polskich, Poland. The Irish and Spanish students were accommodated in the hotels which might seem a kind of problem with integration of groups but it was solved by common activities and all day trips the students took part in. On the first day all students had some integration and cooperation activities at school and in the local palm house where they worked together in mixed groups on some tasks prepared by their Polish peers. It allowed them to “break the ice” and get to know each other. During the exchange trips to the coal, silver mines, students have opportunity to learn about one of the typical industries of Silesian region. They visited some important historical and cultural objects, such as Memorial Museum Auschwitz – Birkenau, Cracow and regional places. They also visited laboratories of the Silesian University of Technology where they learned about the equipment and spent some time on a car simulator there. Unfortunately, the students couldn’t visit Opel or Fiat factories (despite the efforts to arrange their visit there) as nobody is allowed to stay on industrial premises unless they are 16. This first visit enabled students to learn some facts about historical , cultural and industrial background of their project partner, get to know each other personally, make some friends and thus create a network of cooperation.

 


Erasmus STEM naszej szkole

W naszej szkole w dniach od 09.01 do 16.01. 2018 w ramach projektu Erasmus+ gościliśmy grupę uczniów i nauczycieli z Hiszpanii i Irlandii Północnej. Nasi goście mieli okazje poznać nie tylko swoich polskich kolegów i koleżanki, z którymi wspólnie realizują projekt, ale także zabytki okolic i regionu, krajobrazy i polską kuchnię. Uczniowie z klasy 7 c i d biorący udział w projekcie wraz ze swoimi rówieśnikami zwiedzili kopalnie w Tarnowskich Górach, Zabrzu oraz Wieliczce oraz poznali niektóre laboratoria Wydziału Mechaniczno - Technologicznego Politechniki Śląskiej. Wiele radości sprawiło wszystkim wspólne pieczenie kiełbasek i robienie chleba w Wiśle i Brennej. Najlepszą okazją do porozmawiania i wzajemnego poznania się, było grupowe rozwiązywanie przygotowanych przez polskich uczniów zadań w Palmiarni oraz zdobienie szkatułek i wykonywanie ceramicznych ozdób. Następnym miejscem, w którym spotkają się grupy biorące udział w projekcie, będzie Omagh w Irlandii Północnej.


 


Plan wizyty ERASMUS+ /10 – 15 stycznia 2018 roku /

10 stycznia 2018 – środa

  • godzina 9.30 - szkoła / powitanie gości chlebem i solą, zajęcia w grupach: integracyjne i lekcja polskiego/
  • godzina 12. 00 - warsztaty ceramiczne /1 część / - godzina 15.00 – obiad
  • godzina 16.20 – wizyta w Palmiarni w Gliwicach

11 stycznia 2018 – czwartek – wycieczka do Tarnowskich Gór /godziny 9.00 – 18.00 /

12 stycznia 2018 – piątek

  • godzina 8.00 - wycieczka po Politechnice Śląskiej
    1. zwiedzanie pracowni Zespołu Silesian Greenpower, Instytutu Automatyzacji Procesów Technologicznych i Zintegrowanych Systemów Wytwarzania – MT, laboratoriów Instytutu Materiałów Inżynierskich i Biomedycznych – Wydział MT, ….
    2. nauka obsługi robota przemysłowego. Stymulator pojazdu dla niepełnosprawnych /Fiat Panda/.

Grupy irlandzka i hiszpańska: godzina 11 .00 – wyjazd do Oświęcimia /Auschwitz – Birkenau, a grupa polska: godzina 12.00 – warsztaty ceramiczne / 2 część/ + godzina 14.30 - obiad

13 stycznia 2018 – sobota – wycieczka do Wieliczki + Krakowa /godziny 8.30 – 20.00 /

14 stycznia 2018 – niedziela - wycieczka do Brennej /dom chleba + kulig / w godzinach 8.30 – 19.00

15 stycznia 2018 – poniedziałek – wycieczka do Sztolni Królowej Luizy w Zabrzu w godzinach 9.00 – 16.00 + pożegnanie /kolacja pożegnalna /.


WYMIANA UCZNIOWSKA W IRLANDII PÓŁNOCNEJ - wrzesień 2018

 

 

Pobyt w Irlandii Północnej w ramach programu Erasmus+

Pobyt w Irlandii Północnej w ramach programu Erasmus+ W ramach realizacji projektu Erasmus + grupa młodzieży z naszej szkoły pojechała 11.09 2018 roku do Irlandii Północnej. Po przylocie do Belfastu, młodzież wyruszyła autokarem do Omagh, które było celem naszej podróży. Hotel, w którym grupa mieszkała był przyjazny, a serwowane tam posiłki smaczne. W trakcie pobytu w zaprzyjaźnionej irlandzkiej szkole uczniowie brali udział w zajęciach programowania robotów – pojazdów oraz mieli okazję poznać kulturę Irlandii – muzykę, taniec, a także spróbować irlandzkich przysmaków przygotowanych przez uczniów ich rodziców. Pobyt w szkole to nie jedyna atrakcja przygotowana przez irlandzkich kolegów. Młodzież zwiedziła też historyczne miasto Derry (Londonderry), poznała historię miasta i Irlandii oraz oglądała liczne murale namalowane ścianach budynku i związane z burzliwa historia Irlandii Północnej. Ponadto uczniowie zwiedzili muzeum Titanica w Belfaście, pojechali nad irlandzkie wybrzeże i podziwiali skalne formacje Giant’s Causeway (Grobla Olbrzyma) oraz mogli przejść przez wiszący most linowy, znany z serialu Gra o Tron oraz zjeść prawdziwe brytyjskie fish and chips ( frytki z rybą ) w nadmorskim uzdrowisku. Jedną z atrakcji była też wizyta w fabryce mebli, podczas której uczniowie udzielili wywiadu telewizji BBC. Ciekawym przeżyciem było także zwiedzanie skansenu, gdzie można było zobaczyć typowe domostwa wsi irlandzkiej oraz poznać przyczyny masowej emigracji Irlandczyków do Stanów Zjednoczonych. Uczestnicy projektu zwiedzali też Omagh i okolice miasteczka. Spotkanie z przyjaznym burmistrzem Omagh w ratuszu na pewno na długo zostanie w ich pamięci. Po tygodniu pobytu pełnego wrażeń, nadszedł czas powrotu do domu.18.09. 2018 grupa udała się na lotnisko w Dublinie, a w nocy wszyscy uczestnicy byli już w swoich domach.


STEM IN PRACTICE – pamiętnik z wizyty w Omagh w Irlandii Północnej


11.09.2018r.
Późnym popołudniem przylecieliśmy do stolicy Irlandii Północnej – Belfastu. Irlandia Północna powitała nam deszczem, wiatrem i chłodem. Na szczęście hotel, do którego przyjechaliśmy, był ciepły i przytulny.


12.09.2018r.
Wizytę w Omagh rozpoczęliśmy od spotkania w szkole naszych irlandzkich gospodarzy - Secret Heart College. Powitano nas bardzo serdecznie swoimi przysmakami i muzyką. Nasi koledzy z Irlandii Północnej opowiedzieli nam o swojej szkole, ale najbardziej zainteresował nas irlandzki taniec w wykonaniu uczniów goszczącej nas placówki. Po smacznym obiedzie w szkolnej stołówce wzięliśmy udział w warsztatach programowania robotów – Sentinus Robotics. Pracowaliśmy w mieszanych grupach trzyosobowych i nie było łatwo zaprogramować tak małe maszyny, aby poruszały się zgodnie z wymaganiami. Niektórym grupom udawało się lepiej, a niektórym trochę gorzej, niemniej wszyscy dobrze się bawiliśmy.


13.09.2018r.
Dzisiaj zwiedziliśmy drugie pod względem wielkości miasto Irlandii Północnej – Derry czyli Londonderry. Poznaliśmy część trudnej historii tego miasta łącznie z niełatwymi czasami znanymi jako Troubles. Czasy te upamiętniają murale, które mieliśmy okazję oglądać, spacerując po mieście. Ponadto odwiedziliśmy Uniwersytet Ulster i zobaczyliśmy laboratoria wydziału robotyki, gdzie pokazano nam, jak działają zaprojektowane przez pracowników i studentów roboty.
Jedyne, co nie dopisało tego dnia, to pogoda. Niestety było zimno i padało.


14.09.2018r.
Dzisiejszy dzień był pełen wrażeń. Rozpoczęliśmy go wizytą w Specialist Joinery w Maghera. W trakcie naszego pobytu w fabryce odwiedziła nas telewizja BBC i przeprowadziła wywiad z wybranymi uczniami z projektu. Po obiedzie zwiedziliśmy Ulster American Folk Park w Omagh i zrozumieliśmy, dlaczego tak wielu Irlandczyków wyjechało do Stanów Zjednoczonych. Po południu mieliśmy przyjemność porozmawiać z burmistrzem Omagh, który powitał nas w sali w ratuszu i odpowiadał na różne pytania zadawane mu przez młodzież. Wieczorem uczestniczyliśmy w meczu piłki irlandzkiej – gaelic football, który zrobił na nas wielkie wrażenie. Zobaczyliśmy, jak bardzo Irlandczycy są przywiązani do swoich tradycji i wartości.


15.09.2018r.
Kolejny dzień wymiany uczniowskiej za nami. Pojechaliśmy dzisiaj do Belfastu – stolicy Irlandii Północnej. W trakcie pobytu zwiedziliśmy fragment miasta oraz odwiedziliśmy muzeum statku Titanic. Zachwyciła nas interaktywna ekspozycja i wielkość muzeum. Wiele dowiedzieliśmy się o budowie tego kolosa, zobaczyliśmy jego kabiny i wyposażenie . Obejrzeliśmy także film nakręcony przez płetwonurków, dzięki czemu zobaczyliśmy wrak Titanica leżący na dnie oceanu.
Był to dzień pełen wrażeń.


16.09.2018r.
Podczas dzisiejszej wycieczki na wybrzeże oceanu dopisywała nam pogoda. Było słonecznie i nareszcie bezdeszczowo, chociaż wietrznie, jak to nad morzem. Obejrzeliśmy Groblę Olbrzyma, formację powulkaniczną wpisaną na listę UNESCO i poznaliśmy popularną legendę związaną z tym miejscem, a także przeszliśmy się po mostku linowym Carrick – a – Rede przewieszonym nad oceanem. Widoki były wspaniałe, mogliśmy podziwiać piękno irlandzkiego wybrzeża, a nasze zdjęcia nie oddają tego, co widzieliśmy. Po południu pojechaliśmy do miasteczka, kurortu, gdzie zjedliśmy popularne w Zjednoczonym Królestwie , pyszne i świeże fish & chips. Stwierdziliśmy, że Irlandia ma naprawdę wspaniałe krajobrazy, które często wykorzystywane są w różnych filmach.


17.09.2018r.
Ostatni dzień wymiany rozpoczęliśmy wizytą w szkole. Pożegnaliśmy naszych kolegów z Irlandii Północnej i Hiszpanii. Popołudnie spędziliśmy spacerując po Omagh i słuchając historii miasta opowiadanej przez naszych nauczycieli. Pomimo tego, że miasteczko jest nieduże, to jego historia jest bogata, a samo miejsce warte zobaczenia.


18.09.2018r.
Pożegnaliśmy się z Irlandią na lotnisku w Dublinie. Uważamy, że wizyta u naszych irlandzkich kolegów była naprawdę udana - dużo się nauczyliśmy i dowiedzieliśmy o kraju naszych „projektowych” partnerów.


 


RAPORT - MADRYT 2019

Okres pobytu w Hiszpanii Getafe Madryt  - 12.06 do 19.06. 2019r.

Grupa składała się z dziesięciu uczniów (uczestników projektu) i dwóch nauczycieli - opiekunów

W trakcie pobytu młodzież zapoznała się ze szkołą w Getafe, która współpracuje z nami w projekcie. Uczniowie zobaczyli klasy lekcyjne, wzięli udział w lekcji języka hiszpańskiego oraz zajęciach z robotyki. Podczas zajęć budowali jeżdżące roboty z klocków lego, a następnie programowali tor jazdy. W czasie wolnym wraz z grupą irlandzką korzystali z basenu  znajdującego się przy szkole oraz grali w koszykówkę. Uczniowie spróbowali również potraw kuchni hiszpańskiej.

Młodzież zwiedzała także Madryt, jego zabytki i parki.  Podczas wyjazdu do Madrytu uczniowie mieli okazję zapoznać się ze zbiorami malarstwa w muzeum Prado oraz malarstwem współczesnym, w tym impresjonistami i symbolistami, w Centrum Sztuki Współczesnej Muzeum Reina Sofia. W muzeum zobaczyli między innymi słynną Guernicę Pabla Picasso i zapoznali się z historią obrazu. Uczestnicy interesujący się piłką nożną odwiedzili stadion Bernabeu w Madrycie. Młodzież zobaczyła też ekspozycję związaną z historią telekomunikacji  i dowiedziała się o niektórych faktach dotyczących historii telefonów  i komunikowania się w muzeum Telefonica . Przebywali także w Muzeum Techniki, gdzie można było przeprowadzać proste doświadczenia fizyczne.

Ponadto grupa miała okazję zobaczyć jak produkuje się niektóre elementy samolotów ( skrzydła i lotki) w zakładach Airbus.

W trakcie pobytu  uczestnicy projektu mogli  zwiedzić "hiszpański Wersal" -wiosenną rezydencję królów  hiszpańskich w Aranjuez oraz pobyć dzień w przepięknym Toledo i zapoznać się z jego zabytkami.

Grupa wróciła do kraju 19.06.2019r.

 

 


Erasmus+ w naszej szkole.


Using STEM in an innovative way to raise standards in Engineering, Maths, Literacy and ITC within a Multi Lingual European Context – to tytuł projekt unijnego programu Erasmus+ moduł Partnerstwo Strategiczne Szkół -Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, który zaczął być realizowany w naszej placówce w latach 2017 – 2019. Celem projektu jest przede wszystkim wspólne wypracowanie i wdrożenie, a tym samym, sprawdzenie w praktyce nowatorskich metod i sposobu pracy służących rozwijaniu kluczowych kompetencji młodzieży i zwiększenia praktycznych umiejętności zdobytych dzięki edukacji pozaformalnej. Główny cel i strategia projektu uzależnione są od jego tematu, tj. „ Innowacyjne wykorzystanie STEM (nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka) w celu podniesienia poziomu kompetencji z zakresu nauk ścisłych, matematyki, informatyki oraz umiejętności czytania i pisania w kontekście wielojęzycznej Europy”. Głównym celem projektu jest zatem nabycie przez naszą młodzież nowych umiejętności technicznych, informatycznych, kompetencji społecznych, tolerancji i rozwijanie sprawności językowych niezwykle potrzebnych w zmieniającym się świecie.
Sama idea STEM budzi też coraz większe zainteresowanie ponieważ pomaga zrozumieć młodzieży powiązania między naukami przyrodniczymi, techniką, informatyką i matematyką.
Uczestnikami projektu jest młodzież ucząca się w trzech szkołach:
- Sacred Heart College w Omagh, Irlandia Północna (Wielka Brytania)
- Inglansia Colegio Aristos w Madrycie (Hiszpania)
- Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im Noblistów Polskich w Gliwicach (Polska)
(Obecnie Szkoła Podstawowa nr 6 im Noblistów Polskich w Gliwicach).

Działaniami projektowymi objęte zostały grupy (jedna grupa z każdej szkoły), których zadaniem będzie zbudowanie elektrycznego ekologicznego samochodu. Praca nad wspólnym projektem pozwoli młodzieży lepiej zrozumieć i opanować STEM, rozwijać kreatywność, twórcze myślenie, umiejętność wspólnego rozwiązywania problemów, wdrażania rozwiązań technologicznych i współpracy. Jednocześnie też praca nad elektrycznym samochodem zwiększy świadomość ekologiczną wśród młodzieży.
W celu komunikowania się i omawiania wspólnych działań, młodzież biorąca udział w projekcie będzie prowadzić blogi oraz używać różnorodnych narzędzi i platform informatycznych. Projekt rozpoczął trzydniowy przyjazd nauczycieli z Hiszpanii i Wielkiej Brytanii do Polski w październiku br. Pozwolił on na doprecyzowanie działań przygotowujących, oraz szczegółowe opracowanie jego pozostałych części, tj. planów związanych z wizytami młodzieży, planów ich pobytu w poszczególnych krajach, spotkania młodzieży, budowę samochodów.

Ostatnim etapem projektu będzie start młodzieży współpracujących szkół w Międzynarodowym Wyścigu Greenpower w Rockingham, Anglia oraz udział w konferencji UK Greenpower w Goodwood, Anglia.

Opiekunowie projektu:
Sylwia Bijak i Anna Gruszczyk - Kubińska


Spotkanie robocze nauczycieli w Madrycie

 W dniach od 13.03. do 17.03. 2018r. w ramach projektu Erasmus+ STEM nauczyciele z naszej szkoły gościli w Madrycie razem ze swoimi kolegami z Irlandii Północnej. W trakcie spotkania mieli okazję poznać nie tylko warunki pracy w Inglansia Colegio Aristos w Madrycie, ale także personel szkoły. Pobyt w Hiszpanii pozwolił im na doprecyzowanie działań projektowych oraz szczegółowe opracowanie pozostałych części projektu, tj. planów związanych z kolejnymi wizytami młodzieży, ich pobytem w poszczególnych krajach i budową samochodów. Na spotkaniu określone zostały również wstępnie pozytywy i ewentualne niedociągnięcia działań, w konsekwencji dopracowywano kolejną część projektu - start młodzieży z współpracujących szkół w Międzynarodowym Wyścigu Greenpower w Rockingham w Anglii.

Realizacja projektu przebiega zgodnie z zapisami we wniosku i z umową o dofinansowanie projektu. Jej przebieg zależy bowiem od takich czynników jak formalne procedury, przepływ informacji, zarządzanie projektem oraz współpraca i zachowanie partnerów projektu.

 

 


Spotkanie robocze nauczycieli w Omagh

 

W dniach od 14.05. do 19.05. 2018r. w ramach projektu Erasmus+ STEM nauczyciele z naszej szkoły gościli w Omagh razem ze swoimi kolegami z Hiszpanii. W trakcie spotkania mieli okazję poznać nie tylko warunki pracy w Sacred Heart College w Omagh, ale także personel szkoły. Pobyt w Irlandii Północnej pozwolił im na doprecyzowanie działań projektowych oraz szczegółowe opracowanie pozostałych części projektu, tj. planów związanych z kolejną wizytą młodzieży, ich pobytem w Irlandii we wrześniu 2018 roku i budową samochodów. Na spotkaniu określone zostały również wstępnie pozytywy i ewentualne niedociągnięcia działań w pierwszym roku realizacji projektu, w konsekwencji dopracowywano jego kolejną część - start młodzieży z współpracujących szkół w Międzynarodowym Wyścigu Greenpower w Rockingham w Anglii w październiku 2018 roku. Realizacja projektu przebiega zgodnie z zapisami we wniosku i z umową o dofinansowanie. Jej przebieg zależy bowiem od takich czynników jak formalne procedury, przepływ informacji, zarządzanie projektem oraz współpraca i zachowanie partnerów projektu.

 

 

 

 

 

 


Spotkanie robocze nauczycieli w Gliwicach

 

 

W dniach od 29 stycznia do 31 stycznia 2019 r. w ramach projektu Erasmus+ STEM nauczyciele z naszej szkoły gościli po raz kolejny swoich kolegów z Hiszpanii i Irlandii Północnej. W trakcie roboczego spotkania  mieliśmy okazję porównać poziom realizacji zadań projektowych w naszych krajach oraz omówić ich wpływ na zainteresowanie młodzieży przedmiotami ścisłymi, w tym matematyką, technologią oraz naukami inżynierskimi (STEM).  Rozmowy pozwoliły nam także na doprecyzowanie działań i szczegółowe opracowanie pozostałych części projektu, a szczególnie  planów związanych  z kolejną wizytą młodzieży, tym razem pobytem w Hiszpanii, w czerwcu 2019 roku oraz  budowę ostatniego  samochodu. Na spotkaniu zostały wstępnie określone mocne strony i ewentualne niedociągnięcia działań w drugim roku realizacji projektu. Zaczęto także wstępne przygotowania do opracowania raportu końcowego. Bardzo szczegółowo omówiono udział młodzieży z współpracujących szkół w Międzynarodowym Wyścigu Greenpower, w Rockingham, w Anglii, który odbył się w październiku 2018 roku .

Warto podkreślić, że realizacja projektu przebiega zgodnie z zapisami we wniosku i z umową  o dofinansowanie. Jej przebieg zależy bowiem od  takich czynników jak formalne procedury, przepływ informacji, zarządzanie projektem oraz współpraca i zachowanie partnerów projektu.

 Tytuł projektu unijnego programu Erasmus+ moduł Partnerstwo Strategiczne Szkół:

Using STEM in an innovative way to raise standards in Engineering, Maths, Literacy and ITC within a Multi Lingual European Context –
tj. „Innowacyjne wykorzystanie STEM (nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka) w celu podniesienia poziomu kompetencji z zakresu nauk ścisłych, matematyki, informatyki oraz umiejętności czytania i pisania w kontekście wielojęzycznej Europy”.



Termin realizacji: 2017 – 2019

Uczestnicy projektu - młodzież ucząca się w trzech szkołach:
- Sacred Heart College w Omagh, Irlandia Północna (Wielka Brytania)
- Inglansia Colegio Aristos w Madrycie (Hiszpania)
- Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im Noblistów Polskich w Gliwicach (Polska)
(Obecnie Szkoła Podstawowa nr 6 im Noblistów Polskich w Gliwicach)


Uczestnicy : uczniowie klas 8a, 8 c, 8d

  1. Marta Lachman
  2. Emilia Burczy
  3. Hugo Chrzanowski – Małys
  4. Magdalena Drobek
  5. Milena Grabowska
  6. Paulina Kierzkowska
  7. Emilia Kowalik
  8. Filip Łańcucki
  9. Izabella Lasota
  10. Maja Michalik
  11. Julia Miszczak
  12. Marek Nowacki
  13. Jan Pikoń
  14. Jakub Siermantowski
  15. Jan Słaboń
  16. Filip Sobolewski
  17. Dominika Trepiak
  18. Kalina Trzebińska
  19. Adam Bronikowski
  20. Julia Budzisz
  21. Dominik Fryda
  22. Piotr Hanulok
  23. Bartłomiej Kurowski
  24. Jakub Krysiński
  25. Alicja Latos
  26. Julia Leśniak
  27. Paweł Lisecki
  28. Michał Macalik
  29. Jakub Spiczak – Brzeźiński
  30. Krzysztof Tomaka
  31. Beata Zleśny


Opiekunowie:
pani Sylwia Bijak
pani Anna Gruszczyk – Kubińska


Osoby wspierające realizację projektu:
pani Justyna Nierada
pan Sebastian Hanulok
pan Andrzej Ludera
pan Bogdan Rabuczewski
pan Michał Sobek
pan Eugeniusz Sztokało

Joomla templates by a4joomla

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce Zobacz informacje na temat plików Cookies Czytaj więcej....

  Akceptuję ciasteczka na tej stronie.
EU Cookie Directive Module Information